Menu

VSK Freestyle Football

VSK Freestyle Football

Freestyle Football starter i VSK Aarhus og du er selvfølgelig velkommen. Træningen er struktureret omkring forløb på 8 uger. Her vil man gå igennem forskellige øvelser og metoder til at opkvalificere sine evner. 

 

Træning: Hver lørdag fra 14-16 (Indtil 21. december)

Kontingent: 350 pr. forløb (8 uger)

Tilmelding: Åben for alle aldre og både piger og drenge

 - Find kategorien Freestyle Football under Indmeldelse

Se din kommende træner udfolde sine evner:

Grunden til jeg synes Freestyle Football er så fedt er, at man kan træne der hvor man vil, og hvornår man vil. I forhold til hvilke tricks man vil prøve, er det kun fantasien, som sætter grænser og desto bedre man bliver, jo sjovere bliver det. I Freestyle Football snakker man om at skabe sin egen stil. Det vil sige, at i takt som man bliver bedre, begynder man at have to af kategorierne, som man bedst kan lide at træne. Man snakker blandt andet om lower-freestylers, hvor det de træner mest er kategorien lowers, men der er også dem, som laver mest akrobatiske moves, altså ting hvor de står på hænder, laver saltoer og lignende-

Freestyle Football er en sport i stor udvikling, og det der gør det så specielt, er, at når man lykkedes med en ting, åbner det op for et hav af nye muligheder, og kun fantasien sætter grænser. I Freestyle Football skelner man mellem fem forskellige kategorier:

Lowers: Består af tricks med benene, mens man står op og jonglerer, og dette er den mest populære del. Det som fleste kender til, er Jorden rundt (Around The World). Mulighederne her er uendelige og de bedste kan komme tre gange rundt om bolden.

Uppers: Tricks hvor man bruger den øvre del af kroppen, til ting som at have bolden på siden af hovedet, liggende på brystet osv.

Sits: Består af at sidde ned og jonglere, mens man laver tricks.

Soles: Tricks hvor man balancerer bolden på sålen af sin sko. Det kan både være liggende på ryggen, men også stående

Transitions: Måder at komme fra en af de foregående kategorier og til en anden. For eksempel fra uppers til sits ved at have bolden på nakken og så få den til at ligge på sålen, mens man ligger ned.

Derudover er der også tricks, som ikke falder ind under en kategori. Det er blandt andet, hvor man står på hænder og balancerer bolden på sålen af sin sko.